.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ویژه سفر استانی/ نامه‌هاي مردمي گزينه پررنگ سفر دولت به استان‌ها

نامه‌هاي مردمي گزينه پررنگ سفرهاي دولت به استان‌هاست.

رئيس جمهور آماده سفر به مازندران شد و اين هشتادمين سفر دولت به استان‌ها و سومين سفر رسمي احمدي‌نژاد به عنوان رئيس جمهور به مازندران و نخستين سفر وي به اين استان پنهان شده در زير برگ‌هاي سبز در دولت دهم است.
هنگامي كه بنرها، اعلانيه‌ها و خبرها حاكي از حضور مهماني مي‌دهد كه از جنس مردم است مردم هم سعي مي‌كنند نامه‌ بنويسند و درد دل كنند.

*هر كس سعي مي‌كنند حداقل مشكلاتش را بيان كند
يكي كشاورز است و مشكلش در انبار ماندن شالي‌هايش است كه خريدار خوب نمي‌خرد يا آنقدر بابت شالي كه چهار ماه با جان كندن زن و بچه‌هايش آن را به ثمر رساند تا خرج 12 ماه از سال، پول دانشگاه آزاد دو تا دختر و كرايه سربازي پسرش را هم بدهد... را مي‌نويسد.
يكي بيكار است مي‌گويد؛ بيكاري عار است اما من بيكارم مي‌نويسم تا حداقل بدانند كه من جوان با وجود داشتن مدرك تحصيلي دانشگاهي و توانايي براي كار باز بيكارم، مجبورم برم كارگري، دست‌هايش را نشان مي‌دهد، مي‌گويد؛ همين كه نان حلال در بياورم برايم كافي است اما سرزنش‌هاي همسرم كه مي‌گويد؛ مدرك تحصيلي‌ات بايد برود در سطل آشغال مرا رنج مي‌دهد، نامه مي‌نويسم شايد....
ديگري هم وقتي مي‌بيند كه فردا قرار است رئيس جمهور بيايد، دنبال كاغذ مي‌گردد، وقتي مي‌بيند دستم قلم و خودكار است بدون اينكه چيزي بگويد فهميدم كه او هم مي‌خواهد بنويسد، كاغذي به او مي‌دهم، او گوشه‌اي از پارك كنار استانداري مازندران را براي نشستن انتخاب مي‌كند و شروع مي‌كند به نوشتن، حواسش نيست بلند بلند مي‌نويسد...
تلفن دفتر فارس زنگ مي‌خورد و از من مي‌پرسد شنيدم رئيس جمهور به مازندران مي‌آيد برايم نامه بنويس بدون اينكه اسمش را بپرسم فقط مي‌گويد بنويس تند تند مي‌گويد؛ بنويس همسرم كار دارد اما بيمه نيست 10 تا 15 سال است كه اين گونه كار مي‌كند، شكر، خرج ما را در مي آورد... مستاجرم با دو بچه... زندگي‌ام مي‌چرخد اما نگران مسكن و بيمه‌ام تا بگويم اينجا دفتر خبرگزاري است، صداي جيغ بچه‌اش به گوش مي‌رسد و تلفن قطع مي‌شود....
استانداري مازندران آماده مي‌شود تا رئيس جمهور را فردا ميزباني كند و مردم نامه مي‌نوشتند و از مامور جلوي درب ورودي استانداري مازندران، عوامل سفر و نهاد رياست جمهوري مي‌خواستند نامه را از آنها تحويل بگيرند...

*پاسخگويي به مراجعه‌هاي مردمي در سفر سوم تخصصي شد
مديركل كميته امداد مازندران گفت: نامه‌هاي افراد زير پوشش امداد در اداره كل كميته امداد جمع‌آوري مي‌شود.
ابراهيم باغباني در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در ساختمان اداره كل نهاد كميته امداد و با حضور نماينده رئيس جمهور و نماينده امداد مركزي براي پاسخگويي به مراجعات حضوري مردم در مركز استان طراحي شد.
وي تصريح كرد: در شهرستان‌ها دفاتر كميته امداد و فرمانداري‌ها پاسخگويي مراجعات و تقاضا‌هاي كتبي مردم است.
مديركل امداد استان مازندران خاطرنشان كرد: در اين دوره از سفر رياست جمهور پاسخگويي به تقاضا‌ها و مراجعات مردمي تخصصي شد.
باغباني بيان داشت: كميته امداد مازندران در سفرهاي اول و دوم رياست جمهوري به استان مبلغ 99 ميليارد ريال از اعتبارات مصوبات سفر را جذب كرد.
باغباني در پايان خاطرنشان كرد: در دور اول و دوم سفر رياست جمهوري به استان 50هزار تقاضاي مردمي از سوي كميته امداد پاسخ داده شد.
................................
مهرانگيز عباسي- خبرگزاری فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.249 seconds.